۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

جداً این پول ها چه میشود ؟

خوب ! خبر را كه دیدید. خیلی شفاف اعلام شده ایران سالانه 217 میلیارد دلار از فروش نفت و گاز (معادن ، پتروشیمی ، مالیات و ... رو حساب نكردیم) پول می گیرد
217 میلیارد دلار =238700 هزار میلیارد تومان .... یعنی روزانه حدودا 650 میلیارد تومان (دلار به قیمت 1100 تومان)
یعنی با درآمد یك روز نفت و گاز كشور می توان بدون وام و منت كل مسكن مهر یعنی 31000 واحد 75 متری را از ابتدا با قیمت هر متر مربع 300000 تومان ساخت و تمام كرد و به رایگان به مردم داد!
یعنی با در آمد پنج روز ( صبح شنبه تا پایان چهارشنبه) می توان یارانه نقدی كل كسانی كه ثبت نام كرده اند یعنی 72 میلیون و پانصد هزار نفر را واریز كرد
یعنی اینكه با درآمد یك روز و نیم كشور می توان ورزشگاهی ساخت كه لیاقت برگزاری المپیك لندن را داشته باشد
یعنی با در آمد یك روز می توان دو نیروگاه 450 تا 500 مگا واتی ساخت یعنی برابر بانیروگاه اتمی بوشهر كه قرار است 1100 مگا وات نیرو تولید كند
یعنی با در آمد یك هفته مملكت می توان 104 هواپیمای ایرباس A320 نو خرید
با در آمد بیست روز كشور می توان 743150 تویوتا كرولا 2011 خرید و هرچی ماشین داغونه از سطح كشور جمع كرد وسرانه مصرف بنزین رو به 5-6 لیتر در 100 كیلومتر رسوند
پس با حدود یكماه درآمد نفت و گاز میتوان نصف مشكلات سی ساله مملكت رو حل كرد... ببین با 12 ماه چه كارهایی میشه كرد!

جداً این پول ها ...؟

۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

برای ثبت در تاریخ

صفحه ایی در فیسبوک یه حرکت نمادین رو شروع کرده ،برای مردمی که حافظه تاریخی ضعیفی دارند ، توصیه میکنم یه سری بزنید

۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

خدا عادل است، اگر مردم ایران مثل دیگر کشورها شاد و آزاد و مرفه بودند خدا عادل نبود!

لیاقت ما بدتر از اینهاست . چطور میتوان انتظار داشت مردم ایران که با این بی تفاوتی نسبت به خون های ریخته شده بر کف خیابان ، با این نشستن در خانه ها و دنبال کردن اعتراضات از ماهواره و بالاترین، با این تحلیلهای سیاسی و اقتصادی در تاکسی و مرگ بر گفتنها و درود فرستادنهای بی پشتوانه و این خواب دو هزار و پانصد ساله مانند بقیه مردم دنیا که جنگیدند ، خون دادن تا آزادی واقعی بدست بیاورند ، آزاد باشند.

۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

جهان سوم

جهان سوم اونجایی که مرگ طبیعی مربی فوتبالش مهمتر از مرگ ناشی از بیش از 50 سال شکنجه و زندان یک مبارز سیاسی و دختره شه. یعنی صد سال مبارزه این پدر و پسر و نوه ارزش اون مصاحبه دو دقیقه ای ناصر حجازی رو نداشت؟؟؟!!
واقعآ متاسفم

ایرانی خوب نگاه کن ، این پیکر هاله سحابی نیست. این خود تویی، منم...



هاله سحابی در مراسم تشییع پدرش عزت الله سحابی ،
در اثر پنجه بوکس لباس شخصی ها درگذشت
ایرانی خوب نگاه کن ، این پیکر هاله سحابی نیست.
این خود تویی، منم...روزگار امروز ماست
دیروز ندا ها و سهراب ها .... امروز هاله سحابی ها و فردا نوبت "ما" هم خواهد شد .شک نکنید !! نوبت ما هم خواهد رسید
وای بر ما و تف به غیرتمان
--
بیاییم همه با هم وصیت کنیم که:
بر سنگ مزارمان ، تاریخ نزنند
تا آیندگان ندانند
که بی عرضگان این برهه از تاریخ
ما بوده ایم

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

حالم بد است ای مردم

حالم بد است حالم بد است ای مردم ، از رفتارهایتان حالم بد است ، از طرز رانندگی تان ، از صف های صد شاخه تان ، از هجوم تاتارگونه تان به جعبه خرما یا شیرینی خیرات شده ، از برخورد و نگرش تان نسبت به جنس مخالف ، از داشتن غیرتهای بی مورد راجع به خواهر و مادرتان و بی غیرتی محض راجع به عزیزان دیگران ، از تحلیلهای سیاسی و اقتصادیتان در تاکسی ، از رد و بدل کردن بلوتوث های غیر اخلاقی ، از زیر پا گذاشتن حریم خصوصی دیگران ، از آشغال ریختنتان در خیابان ، از قابلیتتان برای تبدیل صحنه تصادف به محل قتل ، از بی تفاوتی تان نسبت به خون های ریخته شده بر کف خیابان ، از نشستن در خانه هایتان و دنبال کردن اعتراضات از ماهواره ، از عملهای زیبائی ، از یکی نبودن حرف و عملتان ، از تعارف های بی موردتان ، از غیبت کردنهای کثیرتان ، از تغییر نظرهای یک ساعته تان ، از بی تفاوتیتان نسبت به کودکان کار ، از جو حاکم بر ورزشگاه هایتان ، از مرگ بر گفتنها و درود فرستادنهای بی پشتوانه تان ، از عشقهای یک شبه تان ، از انتخاب دوست پسرتان بر مبنای نوع خودرو اش ، از چاپیدن یکدیگرتان ، از قسم ها و دروغهای بی حد و حصرتان ، از بی مطالعه بودنتان ، از تن دادن و دل ندادنتان ، از ذوب شدنتان در فرهنگ غرب و فراموش کردن زبان مادریتان ، از رفتارهایتان در پاتایای تایلند و آنتالیای ترکیه ، از عدم رعایت نظافت شخصی تان ، از فروختن شرفتان به قیمت یک سال محصولات شرکت ساندیس ، از مدرک گرا بودنتان ، از کلاس گذاشتنهای بی موردتان ، از نژاد پرستیتان ، از خواب دو هزار و پانصد ساله تان ، از ادعاهای گزافتان راجع به مشاهیر ایران و ندانستن تاریخ تولدشان ، از مصرف گرا بودنتان ، از قسطی خریدن بنزتان برای فخر فروشی ، از رقصیدنتان در مهمانی با روسری ، از خوردن مشروب بعد از اقامه نماز و…. از کجا بگویم از چه بگویم که حالم بد است ، خیلی هم بد است